کد خبر: ۸۳۱۱
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
نشستی که شبیه هیچ چیز نبود!
سبزوارنیوز/ شب گذشته نشست نقد و بررسی "کنسرت آیینی داروگ" که با حضور تنی چند از چهره های علمی شهرمان برگزار شد، تبدیل به نشستی برای ابرازنظرهای شخصی شد تا در این زمینه کاستی ها و وجود فاصله برای پذیرش و گفتمان نقد به چشم آید.
دکتر مهیار علوی مقدم، دکتر محمدعلی لطفی مقدم، دکتر رحیمی و سیدحسن نقیب زاده که بنا به دعوت داروگی ها می رفتند تا برجستگی های ویژه اثر ارزنده داروگ را تجزیه و تحلیل کنند، با اظهارنظرهای شخصی تماشاگران تبدیل یه صحنه درگیری نظری میان دوستداران تآتر از یک سو به عنوان منتقدان کلی اثر و علاقه مندان به موسیقی از دیگر سو با دفاع ناشیانه از آن شد.
در چنین فضایی که قطعا جایی برای بروز نتیجه گیری مناسب و همچنین ارائه پیشنهاد علمی و منطقی وجود نداشت حاضران هر یک نقطه نظرات و برداشت های شخصی خود را بازگو کرده و در قالب پرسش، تلاش کردند تا به تحمیل عقاید خود مبادرت بورزند و در چنین شرایطی سخنان جالب توجه استادان دانشگاه کمتر مورد توجه قرار گرفت و فرصت محدود نیز علتی شد تا برداشت اصولی، قابل بحث و البته موثری پیش و روی حمیدرضا سیدنیا و گروه داروگ قرار نگیرد.
در این گونه برنامه ها معمولا مجری برنامه باید نقش موثری در برقراری نظم، احاطه به کلیت ارتباط منطقی بین پرسش ها و بالانس استفاده از مورد پرسش قرار گرفتگان، داشته باشد و در این خلاء مشاهده شد که عملا نظم جلسه دستخوش حملات گاه گزنده و کمتر منصفانه شماری از دوستان قرار بگیرد.
تلاش برای تحمیل این که اثر هرگز نمی تواند تآتر باشد، از یک سو و همچنین طرح واگویه هایی از سوی افرادی که خود تا پایان نشست حاضر نبودند و صرفا می خواستند چند سوال خود را مطرح کنند دلیلی شد تا رنگ و بوی نقد را در این گفتمان شاهد نباشیم.
به هرحال آنچه پیدا بود، برگزاری چنین نشست هایی صرفا باید رادیو تلویزیونی برگزار شود و صدالبته سبزوار از داشتن رسانه ای از این دست، بی بهره است. بنابراین می توان چنین گفت که تماشاگران موسیقی برخلاف پیشرفت خارق العاده هنرمندانش در دیار سربداران تماشاگرانی مبتدی هستند.
با این همه اگر فضا اجازه می داد ریختمان پرسش ها کم و بیش حرفه ای هم بود اما برآیند کار چیز دیگری بود که لازم است در این خصوص تمرینات بیشتری داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
5
سلام . من توجلسه نقد و بررسی حضور داشتم .سوالایی که میشد همش در مورد بخش نمایشی داروگ بود و انصافا سیدنیا و اعضای گروهش و چند منتقد دیگه جوابه خوبی دادن که محور اصلی موسیقی بوده و بصورت غیر مستقیم اون هم در چند جای کلیدی داستان رستم و سهراب اشاره به نمایش شده.و داروگ کنسرت بوده نه نمایش. وقتی اقای شجاع مقدم سوال بی محتوی و سبک رو در مورد دکور و اینکه عوام فقط بخش میل بازی کارو دوس داشتن از داروگ کرد احساس کردم جلسه نقد نیست بلکه جلسه ی غرضورزی و خودی نشان دادن و .....فقط تاسف خوردم .کلا نقد سازنده ای نشد که بدرد داروگ بخوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
3
با سلام و تشكر از تمامي هنرمندان و هنردوستان من ديشب در جلسه حضور داشتم جلسه ديشب بيشتر تحميل تاتر بر حركات رزمي بود و ايكاش اين عزيزان با اطلاعات بيشتري حضور ميافتند ناگفته نماند
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
5
با سلام من همراه بسياري از عزيزان تا پايان جلسه حضور داشتم جلسه بيشتر نظرات شخصي تماشاگران بود تا نقد و بررسي و پيشنهاد به گروه داروگ ... شايان ذكر است كه نام اين اثر كنسرت داروگ بود نه تاتر داروگ پس بهتر بود بيستر از جنبه موسيقيايي اين اثر را مورد نقد و انتقاد قرار ميدادند تا جنبه تاتر
تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
نه تنها اين گروه بلكه تمامي گروههاي نمايشي موسيقي و... . براي اجرا در رده هاي بالا نياز به تحولاتي دارند اقايان برات.. و شجاع نظر شما بيشتر جبهه گيري براي تاتر و تخريب اين اثر بود هر چند براي دل خوشي استاد سيدنيا اندك تعريفي كرديد ولي به قول ما سبزواري ها يكي به نعل و يكي به ميخ كوبيدن بود كاش به جاي اين صحبت ها نظرات مفيدي ميداديد كه بدرد اين گروه مي خورد.......
موسی الرضا محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
3
با سلام - حیف شد دیشب با حضور اساتید اهل ادب و هنر که این نشست رو میتونست به یک جدل هنری تبدیل کنه و از میانش مطالب مفید و کاربردی استخراج بشه اما... دوستان عزیزی که خودشون رو جزو فرهنگ این شهر میدونن چون منصب فرهنگی دارن یقینا میگم با نظرات کاملا محوری و از قبل تبیین شده و همینطور گرفتن بازخورد نظرات اشخاص دیگر و بدون اینکه حتی لحظه ای تامل کنند و به صحبت های اساتید اهل فن و پاسخ آنها توجهی داشته باشند طوطی وار به بیان عقاید شخصی خودشون که لیست کرده بودن پرداختند گویی کلاس انشا بود تا جلسه نقد کنسرت موسیقی که باید تمام دست نوشته هایم را برای جمع بخوانم اما اینجا نشست نقد و بررسی کنسرت آیینی رستم و سهراب بود نه کلاس درس انشا ایشان می بایست قبل از قرائت نظراتشون کمی به بحث و پاسخ دوستان هم گوش می دادند تا آنگونه زمانیکه گویی نطق می کردند جناب دکتر نطقشان را قطع نکنند و به ایشان گوشزد کنند که جناب سیدنیا خود در پاسخ سوال اساتید فرمودند که این تاتر و نمایش نبود این فقط و فقط کنسرت موسیقی بودو نمایش چاشنی کار.مطلب بعد در مورد تعریف و تمجید سبزوار نیوز بالاخص جناب دباغی مقدم از کار فاخر گروه داروگ چرا تحمل تمجید کار دیگران توسط مردم را نداریم آیا خودمان کاری لااقل در شان شهر و مردمانمان انجام داده ایم که تمجید نشده باشد و حال نگران تمجید بیش از حد این کار نه تنها در حد شهر بلکه ملی و فرا ملی باشیم.این جلسه دوستان نقد بود نه مجالی برای نامداری اشخاص خاص...
گروه داروگ همه ما پشت شما هستیم این همه استقبال یک شبه پیش نیامد این نشان از بازخورد مثبت و فرا مثبت بین مردم است بهترین منتقدین شما همین مردم هستن که مسئولین شهرمان نمونه کوچکی از ان را دیشب ملاحظه فرمودند چه هنگام اجرا با آن ازدحام شور هیجان که خیل عظیم این هنردوستان کنار دیوار ایستاده نظاره گر بودند یا ان هایی که درب ورودی سالن ایستاده بودند.مزد زحمات شما حضور مردم بود منتقدین شما همین مردم هستند. با تشکر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
بنظر من خانم فرهبد بخاطر بزرگواری که نسبت به جمع حاضر در سالن داشتن درست نتونستن مدیریت جلسه رو در دست بگیرن . و این باعث شد بعضیها سو استفاده کنن و بجای نقد سازنده عقده های خودشونو بنمایش بزارن و از مسله اسپانسر در همایش ابوالفضل بیهقی که هیچ ربطی به کنسرت داروگ نداشت حرف بزنن. خانم فرهبد باید بعضی بحثهای حاشیه رو قیچی میکرد تا به بیراهه نره.در اینکه ایشون مجریه تواناییه شکی نیست ولی نتونستن مدیریت نقد را در دست بگیرن.نقدها چیزی از ارزش کار داروگ رو کم نکرد البته اضافه هم نکرد
کوشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
با سلام،و تشکر فراوان از تمام کسانی در جلسه حضور یافتند،متاسفانه هماهنگی این جلسه بسیار بد و با درک غلط از مجموعه ی کار انجام شد،کنسرت از دو بعد موسیقی و ورزش های باستانی قابل نقد بود که متاسفانه بجز حاج حسن نقیب زاده که استاد همه ما هستند دیگر سروران که به عنوان منتقد دعوت شده بودند هیچ تخصصی در هیچ کدام از دو بعد مذکور را نداشتند!!!!! و به طبع هم انتظار نقد سازنده ای نباید داشت. متاسفانه در جلسات نقد ما بارها شاهد این موضوع بوده ایم که افرادی به انتقاد برخواسته اند که هیچ اطلاعات و همچنین ادبیات درستی برای بیان انتقاد خویش نداشتند.... و در پایان از یکی از مهمترین رسالت های هنر که همان ایجاد محبت و همدلی در بین مردم است بسیار فاصله گرفته و با دلخوری از هم جدا میشوند. لازم بذکر است که این کنسرت هماه طور که از نامش پیداست و تاکید یکی از حاضران در جلسه که تاتری هم بودند تاتر نبود که از دید تاتر نقد شود.
محسن گلستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
3
با سلام و خسته نباشید به جناب دباغی مقدم که محبت میکنه و اخبار جدید داروگ رو سریعا روی سایت میذاره .
مشکل جلسه نقد دیشب این بود که کسانی که سوال میکردند ،توجیح نشده بودند و اطلاعات کافی در مورد کنسرت نداشتند .و تمامی سوال ها بر روی یک محور بود که؛گروه داروگ نتوانسته جنگ رستم و سهراب را برای بیننده تداعی کند .........و جواب اینجاست که گروه داروگ اصلا چنین هدفی نداشته است .هدف گروه داروگ ؛تلفیق ورزش باستانی با موسیقی (نوین) در غالب جنگ رستم و سهراب و معرفی کردن این ورزش ناشناخته به مردم و در کنار آن بیننده با دیدن کنسرت در ذهنش تلنگری از جنگ رستم و سهراب بخورد .فقط همین .
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
2
باسلام وخسته نباشی خدمت گروه داروگ من تو نقدوبررسی بودم ان کسانی که انتقاد از برنامه کردن هیچ کدام اگاهی نه درباره موسیقی داشتن نه ورزش زورخانه ای بقول مرشدنقیب زاده افرادی که برنامه اجرا می کردن همه ازبرگزیده گان کشوری هستند ودررشته خود اطلاعات کافی دارند که برگزیده شده گانند ولی کسی که درورزش زورخانه ای اطلاعات ندارد حرکات امتیازی ورزشو اکروبات میداند ویااقای پسندیده درشب اول طوری حرف زدکه گفته چرا از صداوسیما نمیان برای فیلم برداری منکه به وجد اومدم درشب اخر طوری دیگه برعلیه داروگ وبنام مردم عام انتقاد میکنه ویااقای شجاعی که درباره دکوره برنامه ایراد میگیره اون کسی که دکورا انجام داده ازتجربه ومعلوماتش استفاده کرده تابهترین دکورانجام بده وخوداقای شجاعی هیچ اطلاعاتی درباره موسیقی ورزش زورخانه ای ودکورنداره ویک سوال بی محتوا لوس کردکه خودینشون بده ولی گروه داروگ اینقدرشجاعت دارد که باسکوت ارزشش چندین برابر کند گله کوچک ازمجری باتمام توانمندیهایی که داشت مجلس نتوانست انطوری که شایسته بچها بود جلسه رادر دست بگیرد اما گروه داروگ شماشایسته بهترینها هستید ازتمام بچهاومجری خوب تشکرمیکنم وخسته نباشید افرین برسکوت به موقع داروگ درضمن سازاقای سعیدسیدنیابانواختن بهترین رنگ را به کنسرت میداد
مفتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
همانطور که سایت سبزوار نیوز خود بیان داشتند به تمرین بیشتری نیاز هست ما نباید از برخوردهای این چنینی واهمه ای به خود راه بدهیم بلکه با اسمرار بیشتر هم تمرینی باشد برای دیگران هم برای بالا بردن و تحمل خودمان در برابر منتقدان مغرض
مجیدرضا نادهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
با سلام و تشکر از تشریف فرمایی اساتید محترم
ای کاش نقد این اجرا در چهارچوب اصولی خود شروع و به اتمام میرسید.
ولی باز خوشهالیم که در شهرمان یک اثر هنری با یک پشتوانه فکری شروع وبا همراهی مشاوران ادبی و معنوی برنامه ریزی ،اجرا ودراختتامیه اثر هم ،با حضور چنین اساتیدی نقد میشود.
کاری که ممکن است در اثر اساتید بزرگ هنر دیده شود
.با افتخار به خود میبالیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
سلام .من دیشب داخل جلسه بودم .و واقعا جای تاسف داره برای بعضی از دوستان با سوال های بی محتوی شون ......بنده های خدا کلی هزینه کردن برای ما بروشور چاپ کردن که به ما بگن کار ما تاتر نیست .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
باسلام وخسته نباشی خدمت گروه داروگ اقای سیدنیای عزیزشمادیشب قبل از اینکه انتقاددیگران رامیشنیدیدباید اول راجع به کنسرتتان وبچهاتوضیحاتی مبدادیدتاکمی اطلاعات درباره برنامه میشنیدندوبعداجازه انتقاد میدادیدتاباسوالهای سبک وبی منطق روبرو نمیشدیدباارزویموفقیعت روزبروز شما عالی بود خداقوت به همه بچهای داروگ
موسی الرضا محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
2
با سلام - نکته دیگری که در مجال قبلی از قلم افتاد بحث جناب آقای دباغی مقدم درباره مجری گروه بود که واجب دانستم این مطلب را در ادامه مطلب قبلی خودم اضافه کنم سرکار خانم فرهبد در این چند شب اجرا جز لاینفک این کنسرت بودند با کلام رسا و شیوای خود جان مطلب را به بیننده القا کردناگفته نماند که بحث دیشب یک فرد چالش برانگیز را میطلبید که با روحیات سرکار خانم فرهبد که فردی اهل شعر و ادب و هنر هستند کمی منافات داشت ایشان در امر اجرا و توصیف وقایع بسیار توانا هستند اما مباحث مطروحه در نشست همانطور که در کلام بسیار نافذ شما (جناب آقای دباغی مقدم)در پایان نشست که واژه نقد آماتور را بیان فرمودید در شان سرکار خانم فرهبد نبود. باتشکر دوباره
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
با سلام و احترام .جلسه دیشب در مجموع جلسۀ خوبی بود اما بهتر بود در ابتدا سرپرست گروه داروگ شمه ای از اهداف چنین اجرایی را می گفتند - هر چند که گفته آمده بود در بروشورها و ... _ تا دوستانی که زحمت خواندن آن را نکشیده بودند یا لابد وقتش را نداشته اند از کوچه علی چپ سر بر نمی آوردند و وقت دیگران را نمی گرفتند و نکته ظریف این که برای برخی هم که فرق نمی کند جلسه ، جلسه چی باشد ، مستمع باشد آقایان حاضر یراق اند برای اظهار فضل و ...
با احترام
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
چه خوب بود اونقدری که انتقاد شد، مجال پاسخ هم به گروه داروگ داده می شد تا اونا هم نظراتشونو بگن و از کارشون دفاع کنن! هرچند زمان کوتاه بود و مردم خسته! اما با نظر آقایان پسندیده و مقصودی موافقم که باید این نقد و بررسی کارشناسانه تر و در مکان و زمانی مناسب تر انجام بشه!
فرزانه فرهبد
|
United States
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
1
1
با سلام و احترام خدمت تمام هنر دوستان.به نظر من اتفاقا نشست دیشب،جدا از برخی غرض ورزی ها،کم لطفی ها،نظرات غیر کارشناسانه و بعضا حب و بغض های فردی ، نشست خوبی بود چون در اون عناصر "نقد"تا حدود زیادی وجود داشت.به سهم خودم از اساتید عزیز و فرهیختگانی که تا پاسی از شب ما رو همراهی کردند صمیمانه قدر دانی میکنم.
س سبزواری
|
United States
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
1
1
با تشکر از آقای دباغی مقدم که شیوه برگزاری جلسه را آماتوری و بسیار پیش پا افتاده ترسیم کردند باید بگویم در این نشست حضور داشتم گاهی دفاع بد و ناشیانه به کل کار لطمه می زند نمونه آن مشاور ادبی شما که خیلی به مسایل دامن زد، به همین خاطر ترکیب نشست ها باید منفعلانه نباشد و به صرف دکترای ادبیات نمی تواند دفاع خوبی از اثر بکند. از برگزاری نشست خوشحالم اما از روند کار با آقای شجاع و سلیمانی و مقصودی موافقم.
کاش کمی بیشتر و هنرمندانه تر از صاحب نظران نقد استفاده کنید. در مجموع کنسرت موفقیت آمیز اجرای برنامه کرده است و از سبزوارنیوز که به تنهایی جور همه سایت های سبزوار را کشید، تشکر می کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
سلام .من دیشب داخل جلسه بودم .و واقعا جای تاسف داره برای بعضی از دوستان با سوال های بی محتوی شون ......بنده های خدا کلی هزینه کردن برای ما بروشور چاپ کردن که به ما بگن کار ما تاتر نیست .
مینا راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
باید بگم یه اشکال اساسی کار نقد این بود که می بایست ابتدا خود گروه داروگ توضیحاتی راجع به شمای کلی کار می دادند تا بحث به مسیر اصلی خودش کشیده می شد.اگر همان ابتدا مطالب حتی داخل بروشور رو هم توضیح میدادید چه بسا این مباحث پیش نمی آمد به هر روی بازهم بازخورد های مناسب درون بحث بود و همینطور غرض ورزی ها هم شکوفه زد و خودش رو از لاک بدر کرد تا کمی جریانات خوش رخ چهره واقعیشون رو نشون بدن
شهروند سبزوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
1
با سلام
من تو جلسه نقد نبودم. اما فرصتی پیش آمد و توانستم کنسرت را مشاهده کنم. ادعایی در باب موسیقی و تئاتر ندارم- هرچند زمانی در کار موسیقی و تئاتر فعال بودم که خیلی از دوستان هنوز در حال یادگیری الفبای تئاتر و موسیقی بودند- اما باید عرض کنم با معیارهایی که برای تئاتر و موسیقی تعریف شده است این کار قطعا یک کنسرت موسیقی بود و نه تئاتر. تعجب می کنم دوستانی که به نقد پرداخته اند و خود را به عنوان منتقد می دانند چرا اثر را یک تئاتر معرفی می کنند و همچنین چرا از افرادی دعوت شده است که متخصص در زمینه تئاتر و ادبیات می باشند. حضور دکتر رحیمی نیز جای تعجب دارد. ایشان البته برای همگان نامی آشنا می باشند آن جا که با لباس بنفش خود در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به اجرای حرکاتی پرداخته اند که در شان یک استاد دانشگاه که هیچ در شان یک غیر استاد هم نمی باشد. به نظر من کنسرت زیبای گروه داروگ در درجه ای بالاتر از آن می باشد که امثال دکتر رحیمی با سابقه ای که از ایشان سراغ دارم توان نقد آن را داشته باشند. توصیه من به دوستان گروه داروگ نیز همین می باشد یعنی به جای دعوت از افرادی که هیچ تخصصی در زمینه موسیقی ندارند و صد البته چشم دیدن پشرفت های دیگران را نیز ندارند و سابقه آن ها نشان دهنده این واقعیت است که همیشه و در هر موضوعی صرفا منتقد بوده اند بدون آن که کوچکترین اطلاعاتی از موضوع داشته باشند؛ به نقد درون گروهی بپردازند. چراکه هم سازنده تر است و هم از نقدهای جهت دار به دور می باشد.
مهدي ده ابادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
با تشكر از زحمات بي دريغ جناب اقاي دباغي مقدم اين نشست با حضور اساتيد ادبي مي توانست موثرتر باشد وليكن بي انصافي ها واظهارنظرهاي شخصي بعضي افراد باعث شد اين جلسه بيشتر شبيه به نزاع نظري افرادوتحميل عقايد باشد كاش در اين ميان مجالي هم براي صحبت هاي گروه داروگ بود ....... به عقيده من حضور پرشور مردم و انعكاس خوب اين اثردر بين مردم حاكي از موفقيت شما بوده " پيروز باشيد"
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
البته گزارش بالا یک کم غیرواقع بینانه تهیه شده و آقای دباغی مقدم یک طرفه به قاضی رفتن. این طبیعیه که در جلسۀ نقد حرفای مخالف هم شنیده بشه. اما حرفهای بسیارخوبی هم در پاسخهای گروه داروگ بود که به نظر من در اکثر موارد جایی برای پرسش باقی نذاشت. به هر حال بعضیا نظم و شأن جلسه رو حفظ نمی کردن. چه خوب بود که آقای دباغی به جای این قضاوت کلی گزارشی از حرفای رد و بدل شده در جلسه رو ارائه میکردن.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
گرببینی ناکسان بالانشینند صبرکن
روی دریا کف نشیند قعردریاگوهراست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
با سلام . و ذکر چند نکته
ا- آقای دباغی عزیز فکر می کنم که این خبر شما طوری بیان شده که از ابتدا این سر نخ را به خواننده می دهد که جلسه دیشب ، جلسه خوبی نبوده است و ... در صورتی که از یک جلسه نقد چه انتظاری باید داشت .
2 - ویکتور هوگو ، در شعری می گوید : .... برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی ، نه کم و نه زیاد، درست به اندازه، تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،که دست کم یکی از آن ها اعتراضش، به حق باشد.....خوب این جا هم جلسه نقد و بررسی بود دیگر و انتقاد چه به حق و چه به ناحق-، مگر انتظار دیگری عزیزانی که آن را خوب ندانسته اند از جلسه نقد و بررسی دارند؟
3 - در برنامه ای که در یکی از تلویزیون های بیگانه - بی بی سی یا صدای امریکا- پخش کرد ، جلسه نقد و بررسی یک کتاب از نویسنده ای از امریکای لاتین بود به گمانم؛ یکی از بینندگان به نقد و اعتراض کتاب نویسنده را پاره کرد و جالب آن که آن نویسنده در پایان از آن فرد کلی تشکر کرد و تقدیر ....این را گفتم که متذکر شوم هنوز فضای نقد و بررسی را نمی شناسیم
4- من هم انتقاداتی به سخنان برخی افراد که در جلسه نقد بر زبان راندند دارم که صد البته جای آن نبود مانند طرفداران تئاتر که می خواستند ار حیثیت تئاتر دفاع کنند حال آن که اصله این کنسرت بود و نه نمایش و تاتر و ورزش.و برخی از مسئولین شورا که در صدد توجیه ندانم کاری ها و عدم حمایت شان از داروگی ها بودند.
با احترام
فرزانه فرهبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
نکته ها رفت و شکایت کس نکرد،جانب حرمت فرو نگذاشتیم...
درود بر تمام اهالی هنر.احساس میکنم نیاز است توضیح مختصری درباره واکنش خودم در جلسه آن شب داشته باشم.
1- کسانی که در جایگاه نقد قرار گرفته بودند زعمای فرهنگی این شهر بودند.
2 - در میان جمعیت عاقل مردی بود، با سوابق هنری و بیانی بعضا شیوا، و البته به اعتراف خودشان میهمان دکتر علوی و البته پیشکسوت...
3- بر خلاف برخی نظرات، جلسه از سوی اساتید فن، با روال طبیعی یک جلسه نقد پیش میرفت.نام این جلسه"نقد و بررسی" بود نه مجیز گویی... البته منکر برخی کم لطفی ها و غرض ورزی ها نیستم.
و اما...آنچه گاها، مرا در مقابل این بزرگان خاموش نگاه داشت، عدم توانایی نبود، حرمت بود.حرمت دانش بالا و سن بالا، و احترام به کسانی که به ما احترام گذاشتند و تا پاسی از شب گذشته با ما همراه بودند.
لذا ،به زعم خودم جز در موارد خاصی نباید جریان بحث به هم میخورد که البته به موقع با طلب پوزش، صحبت دوستانی را هم قطع کردم.با این وجود این برنامه را کاری بسیار قوی و جلسه نقد را نیز (به جز نامناسب بودن زمان و خستگی حضار) جلسه ای موفق ارزیابی میکنم و برای داروگی ها درخششی شایسته، بر بام هنر ایران زمین را آرزومندم...
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
آقای پسندیده، وقتی میگیم عوام فریبی،خوب عوام فریبی دیگه.حالا منظورت چی بود که اون حرفای خنک رو زدی؟ موقعیتت رو مشخص کن ،تو دوست سیدنیایی؟اگه راس میگی،چرا یواشکی قبل از شروع کار به سید نیا نگفتی تا اگر هم اشکالی داشت،که نداشت، بر طرفش کنه؟چرا وایستادی جلوی جمع بگی که اون ضایع بشه،بعد همه بگن پسندیده حالیشه؟خدا رو شکر خودت ضایع شدی.هم جنابعالی هم اون مقصودی . دست آقای سلیمانی هم درد نکنه که سعی کرد بهت بفهمونه این برنامه هدفش چی بوده و چه مسیری رو رفته. هر چند کاش بفهمی... آقای دباغی ،شما هم انقد نظر ها رو سانسور نکن. صد بار نظر گذاشتیم تایید نکردی.چرا؟