از برند «هندبال» تا امروز، هیچ بهرهی تجاری و اقتصادی نبردهایم! چرا؟
سربداران - تاکنون و با گذشت بیش از 5 دهه از تثبیت عنوان «پایتخت هندبال ایران» و عناوینی همچون «مهد هندبال» در مقابل نام سبزوار، نه تنها ورزش، بلکه اهالی صنعت و تجارت نیز از این فرصت و غنیمت بزرگ بهرهمند نشدهاند.
جواد دباغیمقدم
در خبرها، نشریات و جراید و اغلب تارنماهای فضای مجازی هنگامی که نام سبزوار مطرح میشود، ناگهان به یک اسم و یک نام که اتفاقا ورزشی هم هست، برمیخوریم «هندبال»! اما این که چرا تا امروز نتوانستهایم از این ظرفیت تاریخی استفاده بهینه و دائمی نماییم، پرسشی است که دهها پاسخ خاص را در ذهن متبادر میکند.
در همان روز که ایده انسجام، زیبایی و برخورداری ویژه بصری انجام تبلیغات در سالن الداغی «تالار هندبال سبزوار» را مطرح کردیم هدف همین بود که ذهن تماشاگر، بازیکن، کادر فنی تیمهای میزبان و مهمان و حتی داوران از حظ بصری و آرامش لذت ببرد. از جلوههای بصری و آیتمهای دیگری که معمولا در کمتر نقطهای از کشور این امر رعایت شده است.
القای آرامش به بازیکن و تماشاگر بزرگترین خواسته برگزار کنندگان رقابتهای ورزشی است که همیشه ادعا میشود کار فرهنگی نیاز دارد اما هرگز به پیشنیازهای کار فرهنگی توجه نشده است. مهمترین ویژگی حفظ تعادل در استفاده از رنگها و تلاش برای زیبایی محیطی است.
اگر دقت شده باشد در تبلیغات سالن هندبال سبزوار هیچ شتابی برای پر کردن سالن از تبلیغات رنگارنگ نمی بینید، باوجود نیازهای شدید مالی تیم، از این اصل غافل نشدهایم که فضای روانی مهمتر از فضای کسب و درآمد است، ورزش یک صنعت هست اما در هر صنعتی ابتدا باید آرامش و امنیت روانی را القاگر باشد.
بنابراین هندبال در دیار سربداران تنها یک برند و نام نیست، مردم این منطقه با هندبال زندگی کردهاند و هم اکنون این فرصت ویژه و استثنایی بوجود آمده است تا هر کسی بتواند ضمن استفاده از نقش، طرح و ایدههای تبلیغی که به آن میاندیشد علاوه بر معرفی کالای خود، به ورزش اول این دیار نیز کمک نماید. چه بسا این یک کمک متقابل نیز هست.
تخصص همگی بر سوزاندن فرصت است، حالا دقت کنید، سبزوار به لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور پس از وقفهای چند ساله بازگشته است، تا چند ماه دیگر به ابتکار یک سبزوار یک مجموعه تلوزیونی با محوریت هندبال و مهمتر از آن با ژانر کمیک با عنوان «سبزواران» برای تمامی مردم ایران پخش خواهد شد! آیا نباید از امروز تلاش کرد تا از فرصتی که پیش و روی ما قرار گرفته است به نفع مردم خودمان استفاده کنیم؟
ظرافت مدیریتی و ظرفیت مدیران سبزواری آیا ایشان را به تفکر واداشته است که از این توجهی که خواسته و ناخواسته به این شهر میشود، چگونه باید بهرهمند شوند؟ آیا این سوال در ذهن ایشان نقش بسته است که چطور و چگونه از همین امروز به استقبال این فرصت بروند؟
میپرسیم تاکنون و با گذشت بیش از 5 دهه از تثبیت عنوان «پایتخت هندبال ایران» و عناوینی همچون «مهد هندبال» در مقابل نام سبزوار، نه تنها ورزش، بلکه اهالی صنعت و تجارت نیز از این فرصت و غنیمت بزرگ بهرهمند نشدهاند. امروزه ورزش دیگر یک سرگرمی و یا تنها موضوع موثر در درمان و حفظ و سلامتی بدن و نشاط اجتماعی نیست بلکه به عنوان یک صنعت و در نگاه بهروزتر باید بعنوان یک علم به آن نگریسته شود و به سمت و سویی برویم که از این گذرگاه ابتکار عمل را در این ورزش مفرح و جذاب برای توسعه و پیشرفت شهر و دیارمان کسب نماییم.
انتهای پیام/د
شناسه یادداشت : 10452
تاریخ انتشار : 3 ساعت پیش