به گزارش سبزوارنیوز ، «استراتژی رشد سبز» که صنایع هیدروژن و خودرو را هدف میگیرد، یک برنامه عملیاتی برای تحقق وعده اعلام شده در اکتبر از سوی یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن برای حذف آلایندگی کربن تا اواسط قرن جاری است.
سوگا برای کمک به احیای اقتصاد آسیب دیده از شیوع همهگیری ویروس کرونا و همسو کردن ژاپن با اتحادیه اروپا، چین و سایر اقتصادهایی که اهداف بلندپروازانهای در کاهش آلایندگیها تعیین کردهاند، سرمایهگذاری سبز را یک اولویت اصلی تعیین کرده است.
یوکاری تاکامورا، استاد دانشگاه توکیو در این باره گفت: این طرح بهدنبال جایگزین کردن خودروهای برقی شامل خودروهای هیبریدی و پیل سوختی به جای خودروهای بنزینی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ است.
برای تسریع گسترش خودروهای برقی، دولت نصف شدن هزینه باطریهای خودرو به ۱۰ هزار ین یا کمتر به ازای هر کیلوات ساعت تا سال ۲۰۳۰ را هدف میگیرد و قصد دارد در حوزههایی مانند تولید نیرو و حمل و نقل، مصرف هیدروژن را به سه میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ و حدود ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۵۰ در مقایسه با ۲۰۰ تن در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.
انتهای پیام/د