جواد دباغی مقدم
دو نمایندگی در خیابان پیروزی و در جوار میدان سی هزارمتری سبزوار با مسئولیت علی قمبری و همچنین نمایندگی توحیدشهر واقع در خیابان فرزانگان روبروی فرزانگان 15 با مدیریت سرکار خانم قمبری، ما را بر آن داشت تا گفتوگویی متفاوت را با این زوج جوان و باانگیزه داشته باشیم.
علی حدود 15 سال است این حرفه را به تنهایی در سبزوار مدیریت و هدایت می کند و حالا برای خودش در سطح استان و کشور در ردیف بهترین های این شرکت نیز هست، زیاد اهل مصاحبه و گفتوگو نیست اما وقتی از او می خواهم تا درباره تیپاکس توضیح دهد، بدون هیچ قید و شرطی هر اطلاعاتی را که خواسته بودیم به ما ارائه داد.
مشتریان اغلب از حقوق اولیه خود ناآگاه هستند
او درباره مسایلی که منتقدان مطرح کرده بودند؛ اظهار می دارد: در ظاهر خدمات تیپاکس هم مثل اداره پست است با این تفاوت اساسی که خدمات پس کرایه (یا کرایه در مقصد می باشد) اما اداره پست این ویژگی را ندارد. جدا از اینکه سرعت ارسال بستههای تیپاکس هم بیشتر بوده و ممکن است گاهی به علت خرابی کامیون های حمل و نقل تیپاکس با یکی دو روز تاخیر بسته ها برسند که این امر، یک مشکل طبیعی است و در هرکاری با چنین کیفیتی ممکن است به دفعات اتفاق بیافتد و معمولا خطاهای انسانی را پاسخگو بوده ایم.
آقای قمبری ادامه می دهد: اما درخصوص اینکه در انتقادات اخیر گفته بودند که بسته شکسته تحویل مقصد شده، باید اذعان کرد: چنانچه بسته بندی بار، با تیپاکس باشد، با ثبت شکایت و دریافت کد رهگیری شکایت، مبلغی که بسته بیمه شده کاملا قابل دریافت است بشرطی که پیگیری مناسب از طرف صاحب بسته باهمون کد رهگیری از شکایت انجام شده، صورت بگیرد.
او معتقد است اغلب مشتریان از حقوق اولیه خود ناآگاه هستند و در مبدأ به توضیحات توجه کافی ندارند؛ و می افزاید: اگر بسته بندی از طرف تیپاکس نباشد بازهم تیپاکس پاسخگو خواهد بود اما مقصر معمولا فرستنده است که بسته بندی نامناسبی انجام داده؛ ولی با این حال بازهم تیپاکس پاسخگو خواهد بود و غرامت خواهد داد (البته تأکید می کنم : درصورت پیگیری) و باید توجه کرد که شما هر جایی هم بروید برای گرفتن غرامت بسته های تان با توجه با اینکه این کار، بروکراسی خاص خودش را می طلبد، نیازمند صبر و حوصله بوده و قطعا زمانبر خواهد بود.
خانم قمبری: کار در تیپاکس بسیار پرنشاط و جذاب است
او حالا یک برند و یک حافظه 15 ساله از شرکت تیپاکس است که این همزیستی مسالمت آمیزش با این شغل، همسرش را نیز مجاب کرده است تا در توحیدشهر، شعبه دیگری از نمایندگی تیپاکس را راه اندازی نماید.
خانم قمبری که مدتها در مشاغل مربوط به زیبایی و مد تجربه دارد، از یک ماه پیش در این حرفه ورود کرده و حالا به یکی از چهره های ویژه و علاقه مند به خدمات مناسب پستی به همشهریان سبزواری لقب گرفته است. و شاید همین ورود جدی او باعث شده است تا در این شهر نیز عده ای به صرافت بیافتند تا با بهانه تراشی های فراوان، میدان رقابت را به میدان نبرد بی نتیجه تبدیل کنند.
اما خانم قمبری با آرامشی خاص و تجربه ای که در شغل گذشته اش داشته است، مسلط تر از آن نشان می دهد که بخواهد در دام حاشیه سازی این رقبای کم نام و نشان بیفتد.
او همچنین می گوید که مدتها در کنار همسرش با این شغل و حرفه آشنایی داشته است و حالا با دو نیروی کار جوان، محدوده توحیدشهر را از خدمات تیپاکس، کم نصیب نگذاشته است.
خانم قمبری در کنار امور مربوط به منزل و خانه داری، حالا یکی از دفاتر شرکت تیپاکس را مدیریت می کند، علاقهمند به کار خود است و می خواهد برند یادشده را با خدمات خاصی که او و همسرش به شهروندان دیار سربداران ارائه می دهند، بیش از پیش آشنا نماید.
یکی دیگر از آرزوهای دیرینه این زوج جوان و حالا موفق در کار، پیشرفت و توسعه این دیار است و معتقد هستند سبزوار شایستگی مرکز استان شدن را دارد و با چنین دیدگاهی در کار و حرفه خودمان، می خواهیم این تعامل سازنده با مشتریان را به بالاترین سطح برسانیم.
علی قمبری نیز به خبرنگار ما گفت: طی دوسال گذشته، بخاطر شرایط پاندمی کرونا علیرغم وجود مخاطرات فراوان برای سلامت افراد و کارکنانم، سعی کردیم، تحت هر شرایطی متناسب با سیاست های شرکت تیپاکس، حتی جدی تر از گذشته، نسبت به تحویل و ارسال مرسوله ها، تلاش کنیم که جا دارد از همه این دستان صمیمانه قدردانی نمایم.
دفاتر تیپاکس سبزوار:
خیابان پیروزی-آقای علی قنبری 09155712061
توحیدشهر-خیابان فرزانگان روبروی فرزانگان 15-سرکار خانم قمبری 0903485538
انتهای پیام/د