به گزارش سبزوارنیوز ، رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: علاوه بر نصب حفاظ(گاردریل)، ایجاد روشنایی و یا اقدامات متناسب با نوع حادثه خیزی جاده، برخی محدوده های پرخطر در استان با تعریض مسیر و یا چهار بانده کردن محور، خود به خود از فهرست نقاط پرتصادف و حادثه خیز استان حذف شده اند.
احمدرضا بخشی افزود: برنامه ریزی شده ۲۰ نقطه حادثه خیز باقی مانده در راه های استان نیز با تامین بودجه در سال ۱۴۰۱ اصلاح و ایمن سازی شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون عمده نقاط پرتصادف استان در مسیر کاهک-سبزوار، سبزوار-نیشابور، مشهد- چناران- قوچان - فاروج و مشهد- نیشابور قرار دارند.
عامل انسانی، جاده و خودرو سه عامل بروز تصادفات و سوانح جادهای و شهری هستند و در حالی که افزایش کیفیت تولیدات خودروسازان شعار همیشگی آنان است، طبق گفته سردار هادیانفر، رییس پلیس راهور کشور، قطعات و آلیاژهای خودرو، امکاناتی که در ساخت خودرو وجود دارد، کیسه هوا، ترمز ای بی اس، کمربند ایمنی و غیره همه و همه باید نجاتدهنده راننده و سرنشینان خودرو باشد اما در واقعیت این امکانات در خودروهای تولید داخل دچار مشکل است.
انتهای پیام/د